Úvodní strana > Doprava > Trolejbusy zpátky v Praze: Část 2.

Trolejbusy zpátky v Praze: Část 2.

Naše smutné hrdiny jsme opustili v roce 1972. Konkrétně vůz Tatra T 400 číslo 431 naposledy vjel do vozovny Smíchov 16.10.1972 v 1:14. Člověk by řekl, že se od té doby nic nedělo, ale opak je pravdou. První studie, která požadovala obnovení trolejbusové sítě v Praze se objevila již v roce 1979. V letech 1981-1983 následovaly studie navrhující obsluhu trolejbusy pro sídliště Barrandov, Jižní město, Modřany, Lhotky a Libuše.

Na přelomu let 80. a 90. se začalo uvažovat o trolejbusové obsluze Severního města v souvislosti s krátkou variantou metra C. A v roce 1991 se objevila studie napojení Petrovic na metro A na Skalce trolejbusovou linkou. Nejblíže k obnovení trolejbusů byla Praha v roce 1991, kdy se objevil projekt propojení Anděl – Jinonice. Jednalo se již o konkrétních linkách – v Depu Hostivař vznikla divize Trolejbusy a Opravny. Nakonec vše padlo. Praha se přizpůsobovala tržnímu hospodářství a nebylo jasné financování.

Poslední tečkou byl v roce 1999 nový územní plán, který konstatoval, že náklady vs. ekologický dopad by byl minimální, protože s dramatickým nástupem množství aut by “pár” trolejbusů emisím moc nepomohlo.

Návrat trolejbusů do Prahy se stal realitou

Mám radost, že tříleté úsilí má hmatatelný výsledek. Tohle jsou přesně ty situace, kdy si říkám, že má smysl o něco se prát. Budoucnost je už tady a dnes nám jezdí první linka č.140 na trase Palmovka – Letňany. Dále se budu prosazovat o rozšíření linek elektrobusů, aby se nám v Praze žilo ještě lépe.

Čtěte článek, který vyšel před spuštěním linky 140: https://byznys.lidovky.cz/v-praze-bude-trolejbusova-trakce-d4e-/doprava.aspx?c=A170803_123547_ln-doprava_jho